Pages

Thursday 17 April 2014

I am officially a Shaklee Independent Distributor

BISMILLAAHIRRAHMAANIRRAHIIMMM

Dlm hidup ni, sekali sekala kita kena keluar dari comfort zone kita -- go take a risk & try new things.

Aku sebenarnya dah agak lama nak menceburi bidang bisnes Shaklee ni. Cuma sblum ni ada rasa mcm takut2 & kurang yakin utk buat langkah pertama. Sampai la satu ketika tu, adik aku ajak aku jadi ahli bawah dia. & aku terus ON aje. So starting from mid Feb 2014, i am officially a Shaklee Independent Distributor.

Kenapa aku join keluarga Shaklee?

1. Sebagai usaha utk jana side income yg lumayan. Aku fikir, dgn keadaan ekonomi sekarang, anak pon dah 2, fikir utk saving for future -- aku perlu ada side income yg convincing. Kalo nak bergantung dgn gaji kerja hakiki skrg, bnyak mana la sgt blh menyimpan..

Bisnes Shaklee sebenarnya best. Konsepnya -- sape rajin & banyak buat sales, banyakla bonusnya. Dia bukan mcm MLM lain. Memang dah establish bertahun2 & produk dia pn terbukti bagus & selamat.

2. Sebab aku dah start fall in love dgn Shaklee products. First time aku start guna Shaklee masa Sofiya mengalami fasa sembelit yg agak teruk. Dh banyak ikhtiar jgk kami buat utk krgkan sembelit dia -- tukar susu, cairkan susu, bagi banyak air kosong, bagi bubur cair, bagi banyak sayur, buah naga -- tp mcm x bnyak perubahan. Tetap sembelit jgk cek mek tu. Tergerak hati utk beli Mealshake Shaklee, campur dlm bancuhan susu dia. Alhamdulillah. Walopon xdela xde sembelit langsung, tp aku perasan ada perubahan positif jgk. Selera Sofiya yg masa tu masuk umo setahun pn mcm bertambah sket. Lepas drpd tu, aku terus cuba produk Shaklee yg lain masa preggy anak kedua, kemudian, masa berpantang, sampaila sekarang. Si kecik Lydia ni pon dah masuk 3 bln lebih. Set menyusu Shaklee mmg terbaik.

3. Kita buat sesuatu yg menguntungkan. Org kata -- sambil menyelam, minum air. Kalo diikutkan, dah setahun jgk aku guna produk Shaklee. So, blh dikira sebagai pengguna tegar jgk. Sebenarnya, amatlah rugi ye kalo anda setakat menjadi pengguna tegar saje tapi tidak mendaftar sebagai ahli. Kenapa? Ye la. Setiap produk Shaklee yg kita beli entitle certain amount of point (uv), di mana sampai satu level kita layak utk dpt bonus utk bln tersebut. So, alangkah ruginya kita kalo sekadar membeli, tp x layak utk claim bonus sbb kita bukan ahli. Rugi kan? Haa.. daftar sebagai ahli pon rm 75 je seumur hidup.. blh beli sendiri dgn harga ahli lagi. Mmg menjimatkan lagi menguntungkan.

So, ni la antara sebab kenapa aku join Shaklee. My personal point of view. Semua org nak hidup senang. Matlamat aku, next 5 yrs ( or sooner) aku akan dapat achieve financial freedom. Free hutang. Rezeki yg ada blh kita guna kan utk savings, zakat, sedekah, utk bantu famili adik beradik, sedara mara, ipar duai, sahabat handai & mereka yg memerlukan. Apa yg penting, kita cari kesenangan utk dapat keredhaan Allah. & jgn lupa satu perkara -- kesenangan tu pn satu ujian. So, sama2 kita cari rezeki yg berkat utk anak cucu kita.

Akhirul kalam, kawan2 semua, support la saya ye hihi. Berminat dgn produk Shaklee, terus je pm. Insya Allah saya akan entertain anda dgn baik. Nak jadi ahli? Amatlah dialu2kan. Jgn malu jgn segan k. Mula kan langkah pertama ini utk ke puncak kejayaan. Jgn tunggu lama2! :)

Yang benar,

Your Shaklee Independent Distributor
Mazlina Ibrahim
SID 1111114
013 988 6458 (WA/SMS)

No comments:

Post a Comment